HostFact Help


HostFact Help > Overige

Wachtwoord vergeten / 2FA token verloren / IP adres op de blacklist
Indien u uw wachtwoord vergeten bent, uw 2FA token niet meer heeft of geen toegang meer tot HostFact hebt omdat uw IP-adres op de blacklist staat, kunt u de volgende instructies volgen.


Wachtwoord vergeten
  1. U kunt een collega met voldoende rechten vragen uw wachtwoord te resetten. Deze kan via Beheer > Medewerkers > bewerken uw wachtwoord wijzigen.
  2. Of u kunt het reset-bestand gebruiken zoals hieronder vermeld.

2FA token verloren
  1. U kunt een collega met voldoende rechten vragen uw 2FA authenticatie uit te schakelen. Via Beheer > Medewerkers kan uw collega dit uitvoeren.
  2. Of u kunt het reset-bestand gebruiken zoals hieronder vermeld.

IP-adres op de blacklist
  1. U kunt via een ander IP-adres inloggen in HostFact en vervolgens via Instellingen > HostFact voorkeuren > Algemene instellingen naar het blokje 'Beperkte HostFact toegang beheren'. Daar is zowel een whitelist als blacklist qua IP-adressen te beheren.
  2. Of u kunt het reset-bestand gebruiken zoals hieronder vermeld.

Reset bestand gebruiken
Indien bovenstaande methoden niet werken, kunt u een reset-bestand gebruiken. Hiervoor is echter wel FTP-toegang nodig tot de backoffice map van HostFact.
De volgende stappen kunt u hiervoor volgen. Let op: voltooi de gehele procedure en laat het geuploade bestand niet ongebruikt op de server staan.
  1. Download het bestand voor de juiste versie van HostFact in combinatie met uw PHP versie.
  2. Pak het bestand uit en upload het PHP-bestand naar de map waarin de backoffice van HostFact staat ("Pro/").
  3. Ga met uw browser nu direct naar het inlogscherm van HostFact. 
  4. U wordt nu automatisch van de IP blacklist gehaald (indien van toepassing) en kunt een wachtwoord reset uitvoeren.
  5. Het bestand zal zich hierna automatisch verwijderen, anders kunt u niet inloggen.
  6. U kunt nu weer inloggen.

Bestanden: