HostFact Help
HostFact Help > Klantenpaneel
2-staps authenticatie voor uw klanten in het klantenpaneel (vanaf 4.2)
U kunt het klantenpaneel extra beschermen voor uw klanten door 2-staps authenticatie in te schakelen. Of een klant er gebruik van maakt kan de klant zelf kiezen. Door het te gebruiken dient de klant naast het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord ook een tijdsgebonden authenticatie code invullen.
Instellen in het klantprofiel
Ga in de backoffice in het menu naar "Instellingen" > "Klantenpaneel". Op de geopende pagina kiest u voor het tabblad "Klantprofielen". Bewerk het klantprofiel waarvoor u 2-staps authenticatie mogelijk wilt maken, dit doet u door na het klikken op de bewerken knop naar de tabblad "Beveiliging" te gaan.
Inschakelen door de klant
De klant kan in het klantenpaneel naar de menuknop "Mijn account". In het submenu zal daar de knop "2-staps authenticatie instellen" zichtbaar zijn.
Authenticators
Een authorizator app is noodzakelijk, dit kan op een computer of smartphone:
U kunt het klantenpaneel extra beschermen voor uw klanten door 2-staps authenticatie in te schakelen. Of een klant er gebruik van maakt kan de klant zelf kiezen. Door het te gebruiken dient de klant naast het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord ook een tijdsgebonden authenticatie code invullen.
Instellen in het klantprofiel
Ga in de backoffice in het menu naar "Instellingen" > "Klantenpaneel". Op de geopende pagina kiest u voor het tabblad "Klantprofielen". Bewerk het klantprofiel waarvoor u 2-staps authenticatie mogelijk wilt maken, dit doet u door na het klikken op de bewerken knop naar de tabblad "Beveiliging" te gaan.
Inschakelen door de klant
De klant kan in het klantenpaneel naar de menuknop "Mijn account". In het submenu zal daar de knop "2-staps authenticatie instellen" zichtbaar zijn.
Authenticators
Een authorizator app is noodzakelijk, dit kan op een computer of smartphone:
- Google Authenticator (Android)
- Google Authenticator (iOS)
- WinAuth Authenticator (Windows)
- Authy Authenticator (Mac)